تبلیغات
به ddddd12 خوش آمدید - مطالب بهمن 1397

ادبی ؛ اجتماعی ؛ فرهنگی ؛ علمی

جستجو درعناوین

 

ویدئو ابزاری برای خروج اضطراری از ساختمان ها در مواقع آتش سوزی ، زلزله و...


نوع مطلب : کلیپ های دیدنی ،


ddddd12.mihanblog.com

کتاب پیشگوئیهای امیر المؤمنین علیه السّلام-سیّد محمّد نجفی یزدی


نوع مطلب : آخرالزّمان ،

زنان آخرالزّمان فتنه انگیزند

یظهر فی آخرالزمان و اقتراب الساعة و هو شرّ الازمنة نسوة کاشفات عاریات متبرّجات خارجات من الدین، داخلات فی الفتن، مائلات الی الشهوات، مسرعات الی اللّذات، مستحلّات للمحرّمات فی جهنم خالدات.
در آخرالزّمان و نزدیک شدن زمان موعود (قیامت یا حضرت مهدی علیه السّلام) که بدترین زمانهاست (چون جهان از ظلم و ستم پر شود) زنانی ظاهر می شوند بی حجاب و عریان بیرون آمده خودنمائی می کنند، از دین خارج می شوند (به احکام دین توجهی ندارند) در فتنه ها (آشوبها یا محافل عیش و شهوت) داخل می شوند و شهوترانی روی می آورند و به لذات جوئیها شتابانند، حرامهای الهی را حلال می کنند و در جهنم همیشه خواهند ماند.(392)

عجم بر شما پیروز شده گردن شما را می زنند

دانشمند بزرگوار شیعه سیدبن طاووس روایت کند که امیرالمؤمنین- علیه السّلام-فرمود: پیامبر-که درودخدابراو و خاندانش باد- به من عهد نمود و خبر داد که یا علی حتماً با گروه طغیانگر (معاویه و اصحاب او) و گروه بیعت شکن (طلحه و زبیر) و طایفه خارج از دین (خوارج) خواهی جنگید.

آگاه باشید: به خدا قسم ای گروه عرب دستهای شما از عجمها پر خواهد شد (بر سایر ملل پیروز می شوید) و از آنان برده ها و کنیز و... خواهید گرفت، تا اینکه چون دستهای شما از آن پر شد (و خوب مسلّط شدید) آنها بر شما چیره گشته همچو شیران و هیچ باقی نگذارند.
گردن شما را می زنند و آنچه خدا بر شما ارزانی داشته از شما بگیرند و بخورند و زمینهای شما را وارث شوند. ولی آنچه گفتم نخواهد شد مگر زمانی که برخی از برنامه های دین شما تغییر کند و زمانی که خود شما فساد بر پا کنید و حق پیشوایان خود را کوچک شمرده و نسبت به دانشمندان خاندان پیامبرتان تحقیر و سستی نمائید.
پس بچشید آنچه را خود کرده اید و خداوند هرگز ذره ای به بندگان ستم نخواهد کرد.(404)

قم شهر امن و شهر یاوران حضرت مهدی علیه السّلام

ابو موسی اشعری از حضرت امیر علیه السّلام پرسید: هنگام فتنه و جنگها، سالمترین شهرها و بهترین مکانها کجاست؟ 
حضرت فرمود: سالمترین مکانها در آن زمان کوهستانهاست، پس هنگامی که خراسان مضطرب شود و بین گرگان و طبرستان جنگ واقع گردد و سجستان خراب شود، سالمترین مکانها در این زمان قم است، این همان شهری است که یاوران برترین مردم از نظر پدر و مادر و جد و جده و عمو و عمه (یعنی یاوران حضرت مهدی عج) از آن خارج می شوند
و این همان شهری است که درخشان نامیده شده و در آنجاست جای پای جبرئیل و جائی که آبی از آن می جوشد که هر کسی از آن نوشد از بیماری در امان است(411) - الحدیث.

آتش در حجاز و آب در نجف

امیرالمؤمنین علیه السّلام فرمود: اذا وقعت النار فی حجازکم و جری الماء بنجفکم فتوقعوا ظهوره؛ زمانی که آتش در حجاز شما افتاد و آب به نجف شما جاری شد (نجف را آب گرفت یا آب به آنها رسید) پس منتظر ظهور او (حضرت مهدی علیه السّلام) باشید.(430)

---------------------------------------- 

392 من لا یحضره الفقیه

404 نوائب الدهور.
 411
بحار، ج 57
429 
 نهج البلاغة.
 430 
نواهب الدّهور.
 431 
بحارالانوار از کمال الدین

پیشگوئیهای امیر المؤمنین علیه السّلام

سیّد محمّد نجفی یزدی

http://www.ghadeer.org/Book/1020


ddddd12.mihanblog.com

رجعت در آخر الزمان


نوع مطلب : آخرالزّمان ،


http://www.aboutorab.com/page.php?pid=204&id=1413

---------------------

 

وَ إِذَا وَقَعَ الْقَوْلُ عَلَیْهِمْ أَخْرَجْنَا لَهُمْ دَابَّةً مِّنَ الْأَرْضِ تُکَلِّمُهُمْ 


أَنَّ النَّاسَ کَانُوا بِآیَاتِنَا لَا یُوقِنُونَ   [1]


و چون قول [عذاب] بر ایشان واجب گردد جنبنده‏ اى  [2] را از زمین 


براى آنان بیرون مى‏آوریم که با ایشان سخن گوید که مردم [چنانکه باید] به


 نشانه‏ هاى ما یقین نداشتند.»

 

«رجعت» به مفهوم بازگشت و زنده شدن گروهى از مؤمنان خالص و کافران محض، پس از ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و در آستانه رستاخیز است که آیات قرآن و روایات صحیح بر آن دلالت مى کند [3] .بنابر روایات شیعی ، نخستین امامى که رجعت مى کند، امام حسین علیه السلام است ؛ آن حضرت از جمله کسانی است که رجعت می کنند و پس از آن زمانی طولانی حکومت خواهند کرد . [4]

از روایات مربوط به رجعت استفاده مى شود که امیرمؤمنان حضرت على علیه السلامنیز رجعت مى کند و سالیان درازى حکومت خواهند کرد. روایاتی که در آنها علی علیه السلام به عنوان دابه الارض [2]  معرفی شده فراوان است. بخشى ازاین روایات در ذیل آیات: آل عمران، 81; حجر، 38 ; ص، 81; نمل، 82 و قلم، 16 در کتاب هاى تفسیر روایى، مانند: تفسیر برهان و نورالثقلین، نقل شده است.  [5]

امام علی علیه السلام می فرماید: انا الدابه التی تکلم الناس  ؛ منم جنبنده ای که خدا او را از زمین بیرون می آورد و با مردمان سخن می­گوید.

دلایل‌ رجعت‌ با استناد به آیات ‌قرآن و دیگر کتب مقدس‌ در کتاب‌ حق الیقین علامه‌ مجلسی به تفصیل توضیح داده شده که نمونه ای از آن در‌ زیر آمده است‌:

اصبغ‌ بن‌ نباته‌ می‌ گوید: معاویه‌ به من‌ گفت‌: شما شیعیان‌ گمان‌ می‌ کنید،  دابّة‌ الارض‌،علی‌ است‌؟

گفتم‌: تنها ما نمی‌ گوییم‌، بلکه‌ یهود نیز چنین ‌عقیده‌ ای‌ دارند! معاویه‌ به دنبال‌ اعلم‌ علماء یهود فرستاد . وقتی که‌ آمد، پرسید: شما مسألة دابّة‌ الارض‌ را در کتب‌ خود دیده‌اید؟  گفت‌: آری‌! معاویه ‌پرسید: آن‌ چیست‌؟ گفت‌: مردی‌ است‌! پرسید: نامش‌ چیست‌؟ گفت‌: ایلیا! پرسید: ایلیا به‌ چه‌ اسمی‌ نزدیک‌ است‌؟ گفت‌: علی‌! [6]

 

________________________________________________________

پی نوشت:

[1]. سوره نمل، آیه82.

[2]. برخی بر این باورند که لفظ دابّـة (جنبنده) اشاره به حیوان دارد، امّا این درست نیست، دلیل ما بر این مدّعا، وجود ادله قرآنی و روایات شریفی است که از اهل بیت علیهم السلام روایت شده و اشاره به این دارند که دابّـة  الأرض انسان است، نه حیوان. (بحارالأنوار، ج 9، ص 204؛ منتخب الأثر، ص 444)

[3]. براى آگاهى بیش تر درباره رجعت رجوع شود به : رجعت، آیت الله سبحانى ; رجعت، علامه مجلسى ; رسالة الرجعة، آیت الله سیدابوالحسن رفیعى قزوینى; الایقاظ من الهجعة، شیخ حر عاملى ; رجعت از دیدگاه عقل و دین، غلامرضا مغیثى ; رجعت، محمدباقر بهبودى ; رجعت، محمدرضا ضمیرى ; رجعت یا دولت کریمه خاندان وحى، محمد خادمى شیرازى.

[4]. بحارالأنوار، ج 53، ص 39 و 46.

[5].  تفسیر برهان و تفسیر نورالثقلین، ذیل آیات یاد شده. مباحث رجعت و پرسش ها و اشکالاتى که پیرامون آن مطرح شده است، فراوان است، براى آگاهى بیش تر افزون به کتاب و نرم افزار «پرسمان معاد» تهیه شده به وسیله گروه پاسخ به پرسش ها و شبهات قرآنى مرکز فرهنگ و معارف قرآن مراجعه کنید .

[6]. حق الیقین (علامه‌ مجلسی)

نوشته شده توسط طه حسن زاده در روز چهارشنبه 1391/5/25


ddddd12.mihanblog.com

مَرَجَ الْبَحْرَیْنِ یَلْتَقِیان


محل رخداد این زیبایی،شهر توریستی اسکاگن؛ شمالی ترین شهر دانمارک است ...


جایی که دریای بالتیک و دریای شمالی بهم می پیوندند.


دو دریای مختلف با هم یکی نمی شوند و بنابراین این حائل به وجود می آید

In a tourism filled city of Skagen you can see 


this incredible natural sight. This city is


 the most northern point of Danish 


people….. where the Baltic 


sea “meets” the North sea. Two different seas


 can not be combined together thus creating this line




و شاید این همان چیزی باشد که در قرآن آمده است

سورة مبارکه الرّحمن


مَرَجَ الْبَحْرَیْنِ یَلْتَقِیانِ(۱۹) بَیْنَهُما بَرْزَخٌ لا یَبْغِیانِ(۲۰)


 فَبِأَیِّ آلاءِ رَبِّکُما تُکَذِّبانِ(۲۱) یَخْرُجُ مِنْهُمَا اللُّؤْلُؤُ وَ الْمَرْجانُ(۲۲)


۱۹. دو دریا را به گونه ای روان کرد که با هم برخورد کنند. ۲۰. اما میان آن دو حد فاصلی


 است که به هم تجاوز نمی کنند. ۲۱. پس کدامین نعمتهاى پروردگارتان را انکار می کنید؟


۲۲. از آن دو، مروارید و مرجان خارج می ‏شود.


سوره مبارکه فرقان آیه ۵۳:


«و هو الذی مَرَجَ البحرینِ هذا عَذبٌ فُراتٌ و 


هذا مِلحً اُجاجً وَ جَعَلَ بَینَهما بَرزَخا و حِجراً مَهجوراً»


و اوست کسی که دو دریا را موج زنان به سوی هم روان کرد این یکی شیرین



 و آن یکی شور و تلخ است ومیان آن دو حریمی استوار قرار داد.


سوره مبارکه فاطر آیه ۱۲:


وَمَا یَسْتَوِی الْبَحْرَانِ هَذَا عَذْبٌ فُرَاتٌ سَائِغٌ شَرَابُهُ وَهَذَا مِلْحٌ أُجَاجٌ وَمِن کُلٍّ تَأْکُلُونَ لَحْمًا طَرِیًّا


 وَتَسْتَخْرِجُونَ حِلْیَةً تَلْبَسُونَهَا وَتَرَى الْفُلْکَ فِیهِ مَوَاخِرَ لِتَبْتَغُوا مِن فَضْلِهِ وَلَعَلَّکُمْ تَشْکُرُونَ


این دو دریا یکسان نیستند: یکی آبش شیرین و گواراست و یکی شور و تلخ،


 از هر دو گوشت تازه می خورید، و از آنها چیزهایی برای آرایش تن خویش


 بیرون می کشید و می بینی که کشتی ها برای یافتن روزی و غنیمت، 


آب را می شکافند و پیش می روند، باشد که سپاسگزار باشید.


سوره مبارکه نمل آیه ۶1:


اَمَّنْ جَعَلَ الْاَرْضَ قَرَارًا وَ جَعَلَ خِلالَهَا اَنْهَارًا وَ جَعَلَ لَهَا رَوَاسِیَ وَ جَعَلَ بَینَ


 الْبَحْرَیْنِ حَاجِزًا ءَاِلهٌ مَعَ اللهِ بَلْ اَکْثَرُهُمْ لَا یَعْلَمُونَ ﴿۶1﴾


[آیا شریکانى که مى‏ پندارند بهتر است‏] یا آن کس که زمین را قرارگاهى ساخت و


 در آن رودها پدید آورد و براى آن، کوه‏ها را [مانند لنگر] قرار داد، و میان دو


 دریا برزخى گذاشت؟ آیا معبودى با خداست؟ [نه،] بلکه بیشترشان نمى‏ دانند.

-------------------

https://www.afkarnews.com



ddddd12.mihanblog.com

رد باران

رد باران مانده بر رخسار ماهت

طعم دریا می دهد جنس نگاهت

اختران در مژه هایت لانه كردند

خفته خورشید روی چشمان سیاهت

از وجودت بوی رضوان می تراود

مخزن اسرار گل هاست خیمه گاهت

شانه ات امن از برای سر سپردن

وه چه آرامم من اینك در پناهت

تار زلفت همصدا و همنوای عندلیبان

دستی از غیب می زند گویا سه گاهت

( پالیزبان )

https://khiyalvareh.persianblog.ir


ddddd12.mihanblog.com